Obok usterek związanych z nieszczelnościami układów, są też takie, które występują czasowo, w określonych warunkach pracy. Najczęściej klimatyzacja działa poprawnie zaraz po uruchomieniu zimnego silnika. Po przejechaniu jakiegoś odcinka drogi i zagrzaniu się, klima nagle przestaje działać. Po dłuższym postoju samochodu, ponownie chłodzi. Bywa też tak, że przez kilka dni, a nawet tygodni, wszystko wydaje się być w porządku i nagle usterka powraca. Są też przypadki takie, że po przejechaniu dłuższego odcinka i mocnym zagrzaniu się silnika, dopiero zaczynają się kłopoty.
Najczęściej samochodami gdzie występuje taka usterka, są te, w których zamontowany jest kompresor o tzw. stałym wydatku. Czyli mówiąc w skrócie, tam gdzie działa on 0:1. Można go poznać po takim charakterystycznym klikaniu, co jakiś czas. Przodują w tym samochody azjatyckie, choć nie wszystkie. Między innymi Honda, Subaru, Suzuki, Mazda. Również auta europejskie są narażone na podobne problemy, chociażby Volvo, Ford. Omawiany przypadek jest typowym, dla usterki związanej ze sterowaniem układu klimatyzacji. Niestety wszystko się zużywa, komponenty klimatyzacji również. Im pojazd starszy i ma więcej przejechanych kilometrów z włączoną klimą, tym problem będzie się nasilał. W ekstremalnych przypadkach klima w ogóle może przestać działać. Jak w każdym przypadku awarii klimatyzacji, należy zacząć od diagnostyki. We własnym zakresie możecie sprawdzić okablowanie idące do cewki kompresora oraz połączenia elektryczne pod kątem przerw lub ewentualnie słabego kontaktu. Jeżeli okaże się, że wszystko jest w porządku, niestety konieczna będzie ingerencja w kompresorze klimy.
Spotykamy się nierzadko z sytuacjami, że już szukaliście pomocy w rozwiązaniu problemu. Byliście prawdopodobnie w punkcie, gdzie jedną z usług jest “nabijanie” klimatyzacji. Po wykonaniu procedury przez maszynę, niestety problem nie został rozwiązany. Możecie poczytać też o tym w tym wpisie. Chcemy właśnie w tym miejscu zauważyć, że wszechobecne “nabijanie” klimatyzacji, nie jest niestety lekiem na wszelkie dolegliwości układów klimatyzacji. Opisana w tym wpisie usterka, jest idealnym tego przykładem. I oczywiście, nie ma się co Wam dziwić, że szukacie pomocy, tam gdzie na szyldzie napisana jest KLIMATYZACJA. To operator maszyny po rozmowie z Wami, powinien wiedzieć, że obsługa układu, nie da oczekiwanych rezultatów.