Część z Was zgłaszających się do naszego serwisu, skarży się na szumy i dziwne przelewanie dochodzące z kratek wentylacyjnych. Jest to też czasami powiązane z przykrymi zapachami i odczuciem wilgotnego powietrza. Prawie zawsze występuje też spadek wydajności układu. Owe dźwięki mogą natomiast nie zawsze występować. Zdarza się, że podczas chłodniejszych dni, wszystko wydaje się być w porządku. Jednak kiedy temperatura na zewnątrz jest znacznie wyższa, pojawiają się szumy i przelewania.
Aby ustalić w którym kierunku pójść, wymagana jest naturalnie diagnoza. Może okazać się, że problemem jest brak wydatku kompresora bądź jego nieprawidłowe sterowanie. Co prawda, przy takich objawach, występuje to dość rzadko. Bardziej prawdopodobne będzie, jak to w przypadku klimatyzacji, że jest za mała ilość czynnika chłodniczego w układzie. Dla części z Was może wydawać się, że kończy się gaz i trzeba dobić klimatyzację. Jednak chcemy przestrzec przed tego typu praktykami. Jeżeli jest czynnika za mało w układzie, a wiecie, że jakiś czas temu układ był napełniany, oznacza to, że gdzieś jest nieszczelność. Bezwzględnie należy jej poszukać. Jeśli natomiast nie znacie historii Waszego układu, to należy być czujnym i na początek ustalić przyczynę za małej ilości czynnika. Mało prawdopodobne, ale nie niemożliwe jest to, że ktoś wcześniej napełnił układ mniejszą ilością niż wymagana.
W każdej z tych sytuacji, pracę należy rozpocząć od ustalenia źródła problemu. A jeśli historia jest nieznana od sprawdzenia szczelności układu. Takie profesjonalne podejście pozwoli Wam uniknąć sporo nerwów, czasu oraz pieniędzy. Po trafnej diagnozie i skutecznej naprawie, będziecie cieszyć się przyjemnym chłodem podczas podróży.